Friday, May 4, 2012

1-4 Mei

Isnin lepas, aku trpksa pulang ke rumah untk pulangkn bku risda. maka, berakhirla dengan rasminya tesis ku tentang getah. dan kini aku menumpu spnh perhatian kpd padi-makann rugi rkyt malaysia. owh gitu. prjlnn ke rumah tidak begitu mncbr, turun je dr kolej, trus de bas, trun je dr bas, bli tiket, trus dtg ktm. alhamdulillah, Allah permudahkan perjalanan pulg ku. smpi di kl sntral, dngn pnuh nafsu makan, trus g kfc, muakakaka mengidam katenye, bli 3 ketul ayam, bersma coeslow yg beso (wjb de coselow klo mkn kfc), aku pn bgks bwk blk umah. nak mkn ngn mak niatnya. berjalan dengan sangt laju di kl sntral. terdetik di hati, mcm org bujg yg sdg travel plk aku ni. owh mesia. tbe2 kan. smpai je kt keramat, brjln2, bley plk terdetik ag skali, segarnya menghirup udara keramat, ase da bertahun x blk uma. lagak mcm bljr kt oversea. haruslah! muakakaaka jln2 ag, nmpk kedai wat kopok lekor. apo lagi, ikut nafsu mkn, maka bli sbgkus kopok lekor nipis utk digoreng dirumah! hamek! spe kawen ngan aku, sng jew, asalkn aku ckup makan, xde lah aku membebel..muakakaka lagi..abaikan~~

nme je blk krmt, tp x melekat kt uma. mklmla, sjk de "adik2" ni, mak asyk g uma akk spupu jew. smpat lagi tgkp bbrapa gmbr koya ngn mereka2..cekidaut

Bersantai smbil menghirup asap kereta (sbb buai tepi jln) huuuuu

Qayyum dan nenek

Qayum dan makwe nye (maaflah, kualiti gmbr trok sket, mklm laa, xmmpu nak beli kamera mahal :P)

kanak2 (cami, lokman, kak nabila) dan kak ella (xmengaku mkck! I muda lagi :P)

kak ngah n kak ela, gaya x bley blah!

begitula serba sdkt tabiat2 yg trjadi pabila ke rumh mrka. mrka sngt suke bergmbr, dan klo hp aku x kunci, alamat nye, abeh memori hp aku ngn aksi2 mrka shj! awas! mrka sngt xbley tgk kamera dan hp! sme mcm aku! ahakz! bkn itu shj, mereka juga sngt master dlm men game. klo skali da dpt hp aku, smpi abeh bateri laa gamaknya. terima kasih hp krna anda boleh dikunci, maka, tragedi2 ngeri itu sudah tidak berulang lagi. bijaknye aku..wakakaka..ok, x lawak!

blk ke ukm, esok nye, tkak aku da rase perit, minum air bergelen2, tp x hilang jgk, mlm tuh, bdn da rase lemah2, smpi esoknye, aku g pusat kesihatn ukm, dr. bagi aku ubat dan mc. smpi ptg, dada aku start skit. aku x bley bernapas. dr kol 12lbey, smpi 4, aku tahan skit, hingga, aku nekad g pk smula. smpi pk, aku disahkn diserang asma. lalu, diberi bantuan gas. owh skema nye ayat! cmne bley kne, aku pn x sure. mgkn cuaca, mgkn pemakanan. yg plg sakit, dr. cucuk sjnis cecair yg tramat sakit kt tgn aku. giler skt! siyes! sblm ni, pnh je kne amek drh, drma drh, tp x sesakit ni. smpi 2 org nurse kne pgg tgn aku yg mnggigil keskitn. nk jerit, kt mulut de topeng gas. aduyai..meleleh air mata, smbl genggam tangan tahan sakit..sob3..esok, dr soh dtg, nk pantau paru2, leps xray, dr soh amek lagi skali gas..siap kne mrh x mkn obat "awk ingt sy bg ubat sje2"...heee sory laa dr., sy x suke mkn antibiotik. sbgai hukuman, dr tmbah lagi 1 jnis antibiotk. hamek ko!! balasan bdk degil..heeeee

9 jenis obat. dr, npe x ckupkan je spoloh!

klo dr tuh taw aku men tgkp2 gmbr ubat nie, mst die sound ag, "awk ingt sy bg awk ubat nie tok ditangkap kew?"..heee sory dr, sy da rajin mkn ubt, x skip2 daa..btul..janji!!!! :P

owh yea, sbtu dpn, insyaAllah, aku akn mnduduki peperiksaan ptd (pegawai tdbir diplomatik). aku xmghrap aku lulus, sbb sdia mklm exm ni mmg ssh. n aku x plan nk study gle2 tok exm ni. juz nk amek pnglaman duduk exm. insyaAllah, klo Allah da tetapkn aku lulus, maka aku akan lulus, jika tidak, aku redha..sbb, buat msa skrg, aku tmpukan pd pembelajaran aku. itu yg utama. yg pntg, aku nk abehkan bljr, mngikut target aku. yg len hnya smpingan. aku xnk, yg dikejar x dpt, yg dikendong berciciran. ape2 pn, aku akn wt yg terbaik. doakan ya..mekaceh~ :)


terima kasih smua krna sudi membca..smoga berjmpa lagi...daaaa~~~


yg menaip,





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...