Wednesday, November 21, 2012

Mengapa TIDAK?

Salam,

Aku terpanggil utk menulis sbuah entry khas, tntg isu yg sdg hangat ketika ini. SAVE GAZA!

Sdg kita mnymbut kdtgn tahun baru islam, dngn pnuh rasa kesyukuran atas nikmat hidup yang masih diberikan oleh Allah SWT, namun saudara kita diserang di sna. Mmg tidak berhati perut, tidak berperikemanusian masyarakat israel ini!!!!!!

so, sprti yg smua tahu (atau msih xtahu), boikot trhdp makanan mcd telah disebarkan dan dilakukan besar2an..smpaikan, mcd trpksa mmberikan burger prcume sbgi sarapan bbrpa hari yg lps. ini mmbuktikan kempen boikot mcd mmberi kesan juga.

sbgi umat islam, y not kte boikot mcd. mayb de yg kte "npe nk boikot mcd, kte bkn niat nak sumbang duet tuh kt israel tuh!" or "klo kte boikot mcd, abeh, pkerja mcd cne?"...hmm, klo korg2 xprcye psl desas desus atau kaba angin yg mengatakan mcd ni salah satu pnyumbang kpd ekonomi israel, y not korng wat sikit kajian sama da btul atau salah...

prsoalan tntg pkerja mcd tuh, aku de trbce satu artikel mngenai hal ni, pkrja mcd x kn trjejas, sbb ble boikot ni dilaksanakan, hnya keuntugn mcd yg trjejas, tp mcd masih mmpu byr gaji pkerja2 nya..so jgn bg alasn, xley boikot sbb xnk org yg kje mcd tuh ilang pkerjaan (try slidik hal ni utk kbnrn).

bg ak, yg xmmpu nak tlg saudara2 di gaza, xmmpu nak berperang sama dngn mereka, ini salah satu cara aku nak tlg saudara2 di gaza. dgn niat, smoga dngn cara boikot ni, ia sdkit sbnyk melumpuhkan ekonomi israel.

ekceli, klo nak tnye ak bab2 hukum, or bab2 agama ni, aku bkn pakar, tp sprti aku ktekan kt atas td, y not kte buat mnde yg bley bntu saudara seislam kte, n bg aku, mnde yg disuruh buat ni x ssh langsung..

klo nak lebih jelas lagi, try bace penulisan blogger ni:
http://aizuddin.com/kenapa-kita-perlu-boikot-mcdonald/


last but not least;

Bisa saja aku musnahkan semua yahudi di dunia ini! tapi aku sisakan sedikit yg hidup, agar kamu dapat mengetahui mengapa aku membunuh mereka.
-Hitler-

p/s: maaf jika ada silap dan salah


penulis

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...