Sunday, April 14, 2013

Bogor

Weyuuu,,,

Salam pembaca..

Da genap sebulan aku g indon, bru nak hapdet. Betapa berhabuk nye kisah ini. tiup sket kasi habuk terbang.. fuh fuh fuh..

okie, oleh kerana stp hri aku kua rumah sblm mthri trbit, dan blk uma stlh mthri trbenam berejam lame nye, xsmpat nak online. blk2 bersihkan diri, mkn2 da trus belayar. stp hri mnjelang ahad, berdoa agar ahad itu akan menjadi terlalu panjang, dan stp kali menjelang isnn, berdoa agar jumaat cpt2 kunjung tiba. hectic kan bunyi nya? kisah nya beribu kali hectic.

lupakan kisah yg quite horror utk diceritakan itu. berbalik pda agenda utama. bogor oh bogor.

bogor ni mcm cameron highland kt mesia. udara nyaman, sjuk, bukit tinggi, n tmpt org tanam teh bunga dan buah buahan. mula2 kami rancang nak ke bandung, tp sbb de hal2 trtntu, kami x smpt nak ke bandung. sob! ekceli, tujuan utama ke bogor nak melawat spupu2 belah ayah. prjalann ke bogor yang spttnye around 45 mnutes dr jakarta da makan 3jam. jammed gile, gile dan gile. fuiiiih, lagi trok dr jem kat kl.

then smpi sne, air die mcm ais. menggigil x hingat. nak amek wuduk pun termenung berminit2 dlu dlm bilik air, kumpul kekuatan sblum zapppp! sjuk smpai ke tulang. tdo x payah pkai kipas aircond, sjuk smpai pkai sweater and cimut. bak kate org indonesia, asyik bangat!.

keesokkn hrinya, bermulanya perjalanan kami ke puncak. tyme nek tuh, nmpk mnde trbang2 atas pale. aku pun eksaited laa tgk. ingtkan burung ke pew. skali org nek payung terbang, or paragliding. bukan sorg dua, ramai galz ok. aku pun pe ag. dri dlm kete terjerit2 "nak nek! nak nek!"..


Set up parasuit

At last


Im flying!!!!!!

Then, kami g taman bunga plk. Gile cantik tmpat die.. huhuhu


Taman Bunga Bogor


Model Pokok, katenya

And this is my cousin's family


Miss Zara and Azwa

Jakarta and Bogor gave me some memories that I can't forget for my whole life. Maybe travel will be one of my hobby in the future. Lol! Jom kumpul duet! Ihikz..

daaa,,

Visitor,

2 comments:

  1. Nak naik jugak! Jom kumpul duet.. Heh!

    ReplyDelete
  2. jom! pasni nak try bungy jumping plk. siyes eksaited!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...