Monday, July 2, 2018

Assalamualaikum w.b.t

Hi Readers,

Sambungan dari last entry: Bulan Madu - Part 1

Day 2

Pagi-pagi lagi kami menaiki motor mencari sarapan. Hotel bajet tempat kami stay ni tak de menyediakan sarapan/lunch/dinner. Dengan motor yang kami sewa, kami round-round pekan Ao Nang untuk cari breakfast yang sedap dan halal.

Breakfast Day 2
Kedai ni bersebelahan dengan kedai yang kami breakfast hari pertama. Kami repeat order pulut dengan ayam goreng kruk kruk. Makan panas-panas pagi pagi masa tengah sejuk. uuuuu~~ Kena rasa sendiri you. Kedai yang jual pulut ayam goreng ni kedai motosikal yang buka tepi jalan je.

Bahan-Bahan untuk membuat somtam leleh.

Hari kedua kami breakfast kami kena dalam RM18 @ +-160bath. Kira mahal la kot. Tapi berbaloi la dengan rasa nya. Lepas kami breakfast, kami bersiar-siar menggunakan motor ke sekitar pekan Ao Nang. Pagi2 tak banyak kedai yang buka. Dan tak ramai juga orang yang berada di sekitar pekan Ao Nang ni. Mungkin sebab malamnya, ramai yang tidur lewat untuk menikmati kemeriahan pekan Ao Nang ni, maka di pagi hari, masing-masing bangun lambat. Hu Hu.

Tepat jam 11.30 pagi, van Ao Nang Hotel jemput kami di J Hotel. Bagus servis nya. On time betul. Pemandu Ao Nang Hotel ni tak pandai berbahasa English, jadi agak sukar untuk berkomunikasi. Kami tiba di lobi Ao Nang hotel untuk pendaftaran, kami dihidangkan dengan welcoming drink yang sangat sedap. Katanya air dari bunga orked. Tapi memang manis habaq hang. Dan servis di lobi pastinya tip top. Sebabkan semua ni termasuk dalam pakej, jadi kami menerima layanan honeymoon. Yippiee..

Kami terpaksa berjalan-jalan dan lunch sementara menunggu bilik kami siap. We choose bihun goreng tomyam tepi jalan je and lepak tepi pantai. Kos sekitar 50bath = RM6. Eh gambar lupa plk nak amek. Lapa sangat. Bila dah kenyang, kami berjalan pulang ke hotel dan check in. Here we go...

Happy Honeymoon

Bunga-bunga cinta

Mineral water

Petangnya, seusai solat, kami ke program yang pertama. Spa spa spaaa~

Katil berurut.

Sesi spa ni dalam 90 minit. Salin baju dan berkemban dengan kain sarung yang disediakan. Lepas tu kita akan diletakkan dalam bilik sauna berdua dengan suami kita dalam 15 minit. Keluar la segala peluh jantan dan bau busuk. Lencun kain batik kaw. Then, dia akan suruh kita berendam dalam tub yang diletak kan dengan wangian untuk 15 minit lagi. da siap berendam, korang akan masuk air panas pula untuk 20 minit. Best nye air dia. Terasa segar betul badan. Hilang penat lelah kerja dan kenduri hari tu. Last sekali, baru laa diurut satu badan dengan minyak aromaterapi. Masa yang sangat sesuai untuk merehatkan mata. Makcik yang urut tu pulak sedap-sedap je picitnya. Tak kuat n tak perlahan.

Refresher lepas spa

Lepas spa, kami berendam kejap dalam swimming pool sebelum dinner malam ni. Mulanya plan nak beli souvenir, tapi sebab kesuntukan masa, kami habiskan masa berdua di dalam kolam renang. Jadi dugong kejap.

Our dinner
Makan berdua tapi makanan untuk berlima. Bayangkan, dengan menu yang sedap, mmg licin laa kami makan. Suami pn off diet. Gila diet kalau makanan sedap-sedap depan mata. Oleh sebab kami amek pakej, jadi tak ramai orang yang dinner sekali dekat restoran ni. Sangat lah privasi uolz. Ya Allah, sedap nyaaaa... All perfect together.

Happy face depan makanan

Pencuci Mulut. Manisan Pisang

We end our second day with happy tommy. Maigod, tidur kekenyangan kedua-duanya. Berbaloi sangat amik pakej honeymoon ni. If nak jimat and buat style backpackers, mungkin kita tak akan rasa momen momen sebegini. Once in a while kita spend untuk honeymoon apa salahnya kan.

Until next post, Bulan Madu - Part 3.

Thanks for reading guys.
Faz.

1 comment:

1. Teton White Fennec - Teton White - Tiagua | TITEN
    Teton White. Tiagua, Tiagua, Tiagua, Tiagua. Teton White. Tiagua, Tiagua, Tiagua. Teton White. Tiagua, Tiagua. titanium white paint Teton price of titanium White. Tiagua. how to get titanium white octane Teton White. Tiagua. Teton White. babyliss pro nano titanium Tiagua, Tiagua. Tiagua. Tiagua, titanium coating Tiagua.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...