Sunday, January 6, 2013

Ziarah

Salam pembaca,

Last saturday, plan nak hangout together wif my bestfriend, wani nak gi TITIWANGSA.
ok, ni npe nak bold2 titiwangsa tu? titiwangsa jew pong! ekceli, baju yg dipakai pd hari trsbut haruslah bju nak g ttwangsa kan,,, kunun nya nak men mende kayuh2 pe ntah wani ckp..so, jgn pelik tjuk "ziarah" tp pkai bju mcm x ziarah...ngeh3..

janji kol 9, then aku da siap2, tukr kol 10 plk, tgu punye tgu (nasb bek x tgu luar uma, klo x trbkr) da kol 11 pn bayang si wani ni x smpi..ngopenye die trtdo smpai kol 10 bru bngn! brtuah pnye kawan..haip!

then, x jdi g ttwangsa sbb da nk dkt kol 12, matahri tegak atas kepala, bg mengelakkan jdi sotong kne panggang tengahari buta, kitorg decide nak g mkn kt KL fstival city. kunun2 nak bwk wani g mkn kt seoul garden..men bakar2 laa kunun, lalu dpn kdai tuh, tgk signboard hrga,. Lunch RM28.80++ each person excluding beverages. Dua2 telan ayak liuq, dan beredar dngn kuasa kuda. Prot aku plk memulas2, then mncri toilet. kua dr toilet, wani ngh gayut ngan dayah. dayah ajak dtg uma die, sbb da lme kami x jmpe. kbtulan dayah de buat kenduri tahlil...

so, kitorg x jdi x lunch kt situ, juz nak ec prot yang kebuluq thp dewa, kitorg crik side dishes yg mcm lazat di mata..las2 kitorg jmpe mknn jpun Tako Tao.

Model Tako Tao x rasmi

My Tako Tao

Dngn prot yang lapaq, bg aku, tako tao ni mengikut citarasa aku laa...sdp, de sket2 manis, de sket2 pedas, aishhhh, yg pnting korg cube laaa..aku pilih hum n cheese, wani plih prawn..tp aku prefer aku pnye laaa...hehehe so, korg cube laa. hrga pn murah, bru rm4.90. boleh laa nak alas prot...

then, g umah dayah ngn baju nak g titiwangsa mmg amat menjengkelkan, bagi aku...memalukan okie...huhuhuhu wani jahat! die pkai comel2, aku pkai tshrt ukm jew! aishhh maka bermula laa aktiviti gosip menggosip yang begitu hebat antara 3 mak nenek smkakl batch 15...

Abaikan tshirt merah tersebut *.*

then, kitorg g lawat bakal pengantin baru, sambil nak melawat cikgu..kat sne pn, mcm bse la, bergosip hangat, tp cover sket sbb cikgu de..hehehe

Bride-to-be cube mnyorokkan seluar tidoq nye

mlm tu, g umah kakak spupu, langkah kanan tol sbb die nak wat lamb chop, tp yg jadi mangsa nya aku la, tukang memasak yang sngt berwibawa...muahahaha =.=!

Bukan gambr dclr, gini laa jadi nye :P

And hasilnya...

Tadaaaaa~~~~~~

Lps mkn sepotong dua, pale jdi ting tong..mkn dgg kmbg ni mmg darah tggi (klo xbtol cara masak n basuh)...

then, balk tdoq..

begitu laa cerita aku pada hari sabtu brsama sebahagian geng gegeh...till we meet again...daaaa~~

Co-chef yang suke cibuk kt dapo :)

tukang tulis,









No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...