Wednesday, December 21, 2011

sepetang

sepetang slps melalui 2 sesi perbentangan, smlm dan hari ini..pulang ke blk dgn segala letih..lalu mncari sdkt ruang utk berehat di celah2 brbagai agenda yg sudah trsusun di minda..esok, de satu lagi prbntngan, yg menuntut kepahaman yg tinggi trhdp pmbcaan yg dibuat. namun, rehat itu perlu sblm mmberi tmpuan pd prbntgn keesokkn hari nya. tetapi, rehat skali lagi diganggu, dngn alunan muzik yg sudah ckup mbuatkan hidupan len hakta burung dan monyet2 juga tidak akan dpt melelapkan mata..entah utk kebarapa kalinya perkara yg sma berlaku. lalu dgn lemah longlai badan ini bangkit utk mngmbil wudhuk dan menunaikan solat asar ( juga utk meredakan sdkit amarah akibat rehat diganggu )

seusai solat, lptp di dlm locker di keluarkan. pntas, mmbuka document di dalam folder, and trus mncari fail document fazz dan meneroka folder yang seterusnya surat kami...pntas tgn memilih surat2 yg bersesuaian utk dijadikan cnth..lalu..ah ha..itu dia..double klik dan terbuka laa ia.. dngn satu perasaan yg penuh yakin, dan tidak mahu berpaling lagi, tgn menaip tajuk utama surat Memohon Pertukaran Bilik.

ya, tatkala anda ditimpa masalah, jika tiada ubat utk permasalahan trsbut, cara yg terbaik adalah pergi sejauh nya dari masalah itu. dan ini merupakan jalan terbek. drp rehat terus terusan dinafikan hak nya, daripada study terus terusan dibuli insan lain, maka sbgai tuan punya badan, saya harus mmberikan rehat dan study satu priority yg tggi. sudah ckup mereka dianayai slama berbelas mggu lamanya. aduh kasihan. ku bilang pd mereka, "rehat dan study, sabarla ya, tggl beberapa mggu sja lagi. klo ada rezeki tahun dpn, tiada siapa pn akan mengganggu kalian..sabar yaa.." begitula bagaimana nasib rehat dan study yang tidak trbela..diharapkan rehat dan study tidak akan mengalami tekanan jiwa yg dlm..

skian, cerita di petang hari..

drp:
rehat yg x ckup rehat.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...