Saturday, March 17, 2012

Cerita carca merba

Post kali ni xde tema..campur2..

hri jumaat sy blk, tgu bas berejam2, abeh klaz kol 11, smpai kolej 1130, lari nek blk, kmas2 brg, prot yg kriok kriok pn snggp diketepikan demi mngejar bas kol 12. tp kiciwa, pkck bas g lunch awal hri tuh..sy ni plk, nk g cfe pn teragk2, kot2 bas dtg nnt, trtnggl plk..owh, snggh lurus. lurus kew? apo2 jela..yg mnarik nye, de sorg gadis dtg dan duduk di kerusi sblh sy.. ikuti perbualan kami..

si baju ijau: akk, bas kol 1130 da lalu?

saya: x tw la, akk dtg cni kol 12.

(tyme tuh da nk dkt kol 1)

si baju ijau: akk thun brape?

saya: hmmm, thun 1 smstr 2..

si baju ijau: owh, same la kita. saya pn thn satu gak. awak kos ape (trus tukr awak, td akk..kih3)

saya: math.

si baju ijau: kita olekimia...dlu awak mtrik ape? kte mtrik perak.

saya: matrik pahang...heeee

::: xsalah kan mengaku muda...wakakakaka:::


strusnya,

satu mlm, g mkn kt luo ngn mak. ps mkn knyg2, tmbah ngn loya sket2 akibat muak gile..tbe2, org blkg merokok berkepul-kepul. amboi, xtaw la npe, tp sy mmg cukup pntng klo org merokok kt tmpt awam ni..g laa merokok kt tndas kew, kt tmpt mne2 je la..merosakkan paru2 org len jew..dush3..klo laa sy boleh berdrama dan muka setebal tmbok china, da lame sy wat pilem swasta, simbah air kt rokok org tuh..huhuhuhu berangn je leby!

dan kisah trakhir..

saya mohon, para pembaca sedekah kan alfatihah buat abg sepupu sy yg kini dimasukkn smula ke ospital akibat pndarahn dan jngkitn kuman di kerongkong beliau..setiap yg Allah tentukan untuk hambaNya adalah yg terbaik. semoga keluarga nya tabah dan kuat mnghadapi ujian ini..


::: Allah melihat usaha hambaNya..jadi berusahalah sehabis baik untuk berjaya..InsyaAllah boleh:::

yg menaip,

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...