Tuesday, January 31, 2012

Pemilik cintaku

Pemilik cintaku selepas Allah dan Rasul.
Aku da lme de bku ni. tp x khatam2 ag. bile cuti2 gini, aku gunakan masa tok khatamkan bku yg aku penah bli. dlu da penah bce bku ni spruh, tp da lupe jln cter die cne, so trpksa mula dr awl blk. mgu lps, aku de bli 2 ag bku gune bocer 1 mesia yg pak jib bg..brtmbh la koleksi bku aku..maka, aku harus mengkhatamkan bku2 lame sblm membelek bku2 baru plk..aku de 2 ag bocer bku tu, dan smstinya ak x tw nk bli bku pew..nk bli novel, mcm da bosan,.kisah2 dlm tuh hnya layak sbgai kisah2 novel. mksdnye, kdg2 xde pengajaran pn yg boleh diambil. jdi, aku kini beralih kpd bku2 motivasi atau kisah2 teladan yg sdkt sbnyk boleh dijdikn pnduan khdupan..ihikz.

sblm aku smbg mngenai bku tu,. aku nk cter sket psl cter yg ak ngah tgk. haaaa, coti-coti ni, layan drama laa kn..bru2 ni, kwn aku, wani de kol. dok smbg kencang ngan die, aku pn tnye die soalan ni

aku: wani, ko kan bnyk stok cte. ko cdgkn kt aku, cter pe bez nk layan skrg? cte korea ke, jepun kew.
wani: aku xlayan korea skrg, aku layan cter siam. not bad la. ko da tgk cter wanida kan?
aku: da..bez kot cter tuh..lagi2? cter pe lagi yg bez? aku x ksah cter pe pn, siam ke, korea ke, jepun ke, yg pntg bez.
wani: hurmm,,,cte pe erk..bnyk laa..tp ko try laa tgk cter nie "tomorrow, i'll still love you". kt youtube de.
aku: orait, nnt aku tgk

then, aku pn g laa crik cter tuh...

aku tgk, hero ngn heroin die, mmg popular laa..aku penah tgk diorg ni blakon..mmg bez..aku pn bce sinopsis cter ni..oooo bez3..maka, aku pn start laaa menonton cter ni..smpi episod ke 9, aku rse, de mnde yg x kne pd cter ni, yg buat aku hilang sprh mood nk tgk..aku pn msg kt fb wani..msg nye brbunyi begini

wani, aku da tgk cter yg ko soh tuh smpai ep 9. tp, aku x snggp la nk tgk ep strusnya, aku rse adik lelaki heroin tuh gay erk? aku tgk semacam je die ngn kwn lelaki die tuh. ps2 ak crik mv cter ni kt utube, skali ak trnmpk gmbr 2 llaki tuh ngn kiz. diorg gay ke x sna nye?

wani pn reply
aah, diorg gay. aku skip je klo de scene adik die ngn laki tuh

okay, sngt2 spoil mood nk tgk. pe motip director cte ni nak selit babak2 gay dlm cter tuh. da xde plakon pompuan da kew? mmg spoil gle nak tgk. jln cter da bez da, tp ble de babak laki tuh majuk, pakwe die kne pujuk, laki tuh jeles ble pkwe die ngn org len, berkerut2 aku tgk. puas da aku ckp dlm hati, diorg ni kwn bek jew..smpi ep 9, iskh x bley jdi ni, trus ak msg wani nk cnfrm diorg ni gay ke pew...tup3, mmg btol gay. adoiii...jln cter da ok, skali de plk selit2 psngn gay dlm cte ni..hampagas tol!

ok, berbalik pd bku yg ak tgh bce

bku ni mngenai kisah hidup penulis (wlupun di awal bku, pnulis da gtaw, jgn tnye kish ni kisah idup die or x) tp melalui biodata penulis, dngn ksh dlm cter tuh sama, maka sahihla kisah bku ni adalh kisah prcntaan beliau bersama incik suami. bgaimana beliau menepis cinta mnusia yg melalaikan, bgaimana die brsma incik suami brknalan, brkhwin, dan brcinta slps kahwin,,,smua nya diceritakan untk tatapan dan pedoman pmbca. bnyk teladan2 yg bek yg boleh diambil pengajaran dan ikhtibar..terutama kpd golongan belia mcm ak ni..

jd teman2, yg minat mmbaca, dan masih blom mmbaca bku ni, aku sarankan, baca laa.. klo nk pnjam bku aku ni pn, buley..tp tgu aku bce smpi abez dlu erk..ngeh3..da pnjam nnt, jgn lupe pulangkan..(tringt cd korea aku bli mahal2, kwn aku pnjm smpai skrg die wt harta..tong gas tol :P)

smpi sini dhulu prkongsian sy brsma pembaca..jmpe lagi pd post akan datang..assalamualaikum...

yang menulis,

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...