Sunday, January 8, 2012

A Special Post ♥

Tika menulis post ni, rasa sebak sngt2..and bila2 masa je, boley mengalir air mata ni buat ke brpa kali nya. And this entry, special for beloved person, WAN NAPISAH WAN NAWI.


3 thn aku knl dgn dia. spnjg sesi perknaln kami, aku rasa dia la insan yg paling tabah pernah aku jmpe. ssiapa yg knl dgn dia, pst tahu, apa yg telah dia alami, pahit maung, suka duka dia. pie,izinkan faz cerita serba sdkt kisah hdup p, utk mnunjukkn bertapa cekal nye p yg faz knal...

p seorg hapy go lucky prson. believe me, spe2 yg kwn ngn dia, mmg akan rsa syg gle2 kt die as a friend. dia akan tlg kwn2 die yg memerlukan prtolongan, dgn shabis bek. prcyela, spnjg faz knl ngn die, faz ase x penah kot die mnghmpakan prmintaan kwn2 die. klo nk bg cnth, mmg bnyk..and die slalu wat org trsnyum, happy, and ase snang bila brkwn ngn dia.

pada tahun ke 2, di ukm, die mnjalani pmbedahan besar, yg mnyebabkn dia xdpt dtg ke klas berminggu lame nya. tp, cekal nya dia, dia snggup dtg ke klas dgn bertongkt, bwk bantal dlm beg utk alas blkg, jln slow2, hmpir stp mlm, blkg bdan akan merasa lenguh dan sakit2, etc. bayangkan jika anda di tmpt p.

dugaan tidak terhenti di situ, apabila org yg plg p syg pergi menyahut seruan Illahi. Aku yg brada di sisi p swktu dia menerima perkhabrn sdih itu, hnya mampu mndoakan agar dia tabah. melihat dia pulang meredah hujan ktika mgrb, sngt2 memilukan. dan aku hnya dpt mndgr esak tangis nya, di keriuhan ktm ptg itu. tidak siapa pn yg berada di sisi nya, mengusap blkg nya, memeluknya, dan memberi kata2 smngt utk nya. cuba anda letak kan diri anda di tmpt dia.

apa prasaan anda, melihat dia mngis stp mlm, memeluk kain batik org trsyg, kerna terlalu merndui ibunya. tiada siapa yg mengetahui kesedihan itu. dia akan berdoa, utk berjmpa ibunya di dlm mmpi. dan shgga kini, potret ibunya akan dibwa wlau ke mana saja dia pergi.

saat aku sdih, die yg mnjdi peneman setia, wlau pn jauh, namun die sntiasa memberi kata2 smngt, sokongan, dorongan, stp kali aku terasa lemah utk menghdapi dugaan yg dtg. dan hari ini, p mngalami kmlgn. dan aku bersyukur, dia tidk mengalami sbrg kecederaan, namun knderaan yg dipndu, rosak teruk. melihat die mnangis, ckup menghibakan hati. skali lagi, aku tidak mmpu memberi apa2 pertolongn melainkan ada bersma dia, dan berhrp, khdrin aku mmpu mmberi sdkt kekuatan kpd nya. slps menemani dia mmbuat repot, aku pula yg sebak, mngenangkn prkra yg mnimpa dia. sangt2 sebak. klo bley, aku nk teman dia smpai die smpai di klang, sbb aku x brani bia kan die drive sorg2, lps xcdent trsbut.tp, p x bg. sbb, dia xnk kaco aku study! sdey nye...

to wan napisah: faz doakan yg terbek buat psah dlm menempuh hari2 yg mndtg. smoga p cpt2 dpt kje, bley bli kete sport yg p nk 2. faz sntiasa menghrpkan, stp dugaan, cabaran psah slps ni, p akan hdapi dngn penuh kecekalan. faz akn ingt 3 nasihat p hri ni:
1- sntiasa think positif
2- sntiasa berterima kasih
3- sntiasa bersyukur
thanks for being my bff dunia akhirt. faz mnx maaf da bnyk mnyusahkn p. faz bersyukr sngt2, Allah temukan faz ngn p. sngt2 baik. org slalu ckp, muka kte mcm sme (yke?).xpn, org akan tnye pd faz, 'adik awk kew'..yela, muka faz mcm muka mkck anak dua kan, muka p mcm bdk tingktn 5, smpai pkck polis tu pn tny, 'tu kakak awk kew?', psah jwb 'xla' tp faz ckp 'aah'. pkck polis tuh ckp, 'kakak sndr pn x ngaku'. tgk! yela2, faz kakak, p adik. sob!. last but not least, faz syg p sngt2. n faz akan sntiasa ada tyme susah sng p..promise!.

saya kan kakak ♥

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...